Guide til din første pole fitness time

De fleste kan godt føle, at deres allerførste time til Pole Fitness er lidt grænseoverskridende. Det er nyt, det er anderledes, og man føler sig måske ikke super elegant eller stærk. Men bare rolig, det er der ingen, der er fra start! Men der er nogle ting, du kan gøre, så den første time bliver lidt sjovere.


Ingen creme før du skal træn'

Vigtigst af alt, skal vi huske ikke at tage creme på samme dag som vi skal til vores første time. For nogle kan det endda være man heller ikke skal tage det på aftenen før, alt efter hvordan din hud er. I pole fitness bruger vi huden utroligt meget og hvis vores hud er fugtig fra creme, kommer vi lettere glide, når vi skal prøve at sidde i polen og eller holde fast og spinne omkring polen. Så selvom vi normalt godt vil have lækre bløde ben, arme, hænder mm., så er det bare ikke lige den dag vi skal til vores første pole time. Dog skal ens hud heller ikke være for tør, da tørheden også skaber en glathed, som vil give samme effekt, som ved fugtig hud. Så sørg også for at drikke godt med vand, så huden en hydreret.

creme hænder pole fitness

Pindsvine-ben er OK

En anden god ide er også, at lade være med at barbere sine ben samme dag som man skal til pole fitness træning. Og ja vi ved godt at man tænker, nu skal man rigtig ned og vise sine ben frem og så kan man da ikke have små strittende hår. Men jo, det kan du altså sagtens, vi er der for at træne og ikke studere hinandens ben, og hvis du barberer dine ben samme dag som du tager til træning, vil du få den samme effekt som ved cream på benene, du kan simpelthen ikke sidde fast, og det er altså bare lidt sjovere, hvis man ikke føler, man glider rundt, når man er til sin første træning 😊

Hænderne op og bukserne af!

Der er mange sportsgrene, hvor man har lange bukser på, når man træner. Det er altså no-go til pole. Igen fordi vi bruger vores hud så meget, at det er umuligt at sidde fast hvis vi har lange bukser på! Men hvis du til gengæld har din første time på hoop eller silk, så husk meget gerne de lange bukser, ellers gør det ualmindeligt ondt i vores hud, og vi kan endda ende med at få brandmærker! Ja, nogle gange er det utroligt hvor meget man lider for en sport man elsker 😂 Og nu hvor vi alligevel er i gang med tøjskabet, så tag også gerne en top på til pole fitness i stedet for en t-shirt, da det gør vi har mere hud på armene at hænge fat med, som for eksempelvis i armhulen.


Og til sidst, men ikke mindst: Tag et åbent mindset med. Ja det er anderledes, ja det kan føles lidt uhyggeligt, når man kravler væk fra jorden, eller vender med hovedet nedad. Men hvor intet vover, intet vinder! Så tag smilet frem, evt. et par veninder under armen og få luftet de lækre ben og arme til en ordentlig gang træning, hvor du med sikkerhed er øm dagen efter! Spring ud i det og prøv noget nyt!

// Nina & Maibrit

DK
EN