Ahhh juletid ❤️ Men åh nej! Hvad med træningen?!

Så er det snart juleferietid og ih hvor er det hyggeligt! Så er det tid til masser af timer med familien, lækker julemad, julebag, julekonfekt også er der endda nogle af os, der også får en lille juleferie! Men det betyder sikkert også en helt naturlig pause fra træningen. Nogle tænker måske: ”Fedt, så kan mine muskler lige slappe lidt af.”, men andre tænker måske: ”Åh nej, jeg vil jo bare gerne træne!” Men er der en ting, vi har lært af at starte forretning, er det, at heldigvis er der en løsning til alt, så her giver vi dig nogle tips og ideer til fem små sjove øvelser du kan lave derhjemme.  

Håndstand på Sofaen

Håndstand er god træning for både skulder, håndled og vores corestabilitet. Det gør også at vi kan vende den vej vi allerhelst vil (upside down) i vores juleferie. Husk, at når du står på hænder skal du have skuldrene direkte over dine håndled og spænde godt op i både mave- og rygmusklerne, så du kan fange balancen.
Vi har her tre steps til at komme ind i håndstanden og man kan stoppe lige præcis ved det step, der passer dig.

 
 

Julestafet med julegaverne

Og efter julemaden skal gaverne pakkes op også kan julegaverne jo ligeså godt være brugbare på mere end en måde. Så hvorfor ikke tage en lille plankegang hen over julegaverne? Måske en lille julestafet med gaverne inden de skal gives væk. Så kan man se hvem der kommer først frem og tilbage, og måske der er en lille gave til den heldige vinder. Vi foreslår at man laver en lille bane hvor der er mest plads i huset/lejligheden og så find en blød pakke, så den ikke går i stykker inden den skal gives væk.

 
 

Flyvemaskinen

Flyvemaskinen er god for lattermusklerne og vi ved jo, at en masse grin også giver gode mavemuskler. Så husk at gøre julen til grinetid! Samtidig er den god for balancen for både basen (den nederste person) og toppen (den øverste person), men også rigtig god styrketræning for ryg, mave, baller og ben. Så tag din mor, far, bror, kæreste eller hvem der lige er i nærheden i hånden og prøv denne øvelse.

 
 

Armbøjninger mens du drikker gløgg af sugerør

Det har altid været hårdt at lave armbøjninger, og motivationen er måske ikke helt i top altid. Men så kunne man jo finde noget, der faktisk gjorde det sjovt at løfte sig hele vejen ned til gulvet – vi foreslår Julegløgg. Stil julegløggen under hovedet, stik sugerøret i glasset, også kan du få en lille belønning hver gang du løfter dig op og ned 😊 Husk at når man laver en armbøjning skal numsen være i linje med resten af kroppen, og må altså hverken stille op eller ned.

FORKERTE ARMBØJNINGER

RIGTIGE ARMBØJNINGER

Flagstangs sit eller Lygtepæls sit

Ja, vi ved godt at det er super super-koldt, men så er det jo bare om at tage en masse varmt tøj på. Komme udenfor, find den nærmeste lygtepæl eller flagstang og prøv at lave et sit. Når vi har masser af tøj på, skal vi også bruge endnu flere kræfter til at holder os oppe i både lår og arme, da vi jo plejer at have vores hud til at hjælpe os inde i polesalen. Så få vinterjakken og bukserne på og kom uden for og træn lidt sit, helt uden at det gør ond i huden 😊

 
 

Bare kom i gang!

Vi håber vores lille Juletræningsguide kan give nogle grinetimer som så også kan gøre mavemusklerne ømme. Held og lykke med træningen i derhjemme. Og husk nu, at en lille opvarmning aldrig har gjort skade, men gør til gengæld at du mindsker chancen for skader under træningen. Så giv den gas og nyd at du ikke behøver at undvære sjov træning hele julen, og så kan det jo også være, at du kunne hive familien med til en lille gang sjov juletræning.

 

RIGTIG GLÆDELIG JUL // NINA OG MAIBRIT

DK
EN