Fødder i hovedet og frem-tittende nipples

Fødder i hovedet og frem-tittende nipples

At være instruktør er fedt, men det kan også give bagslag. Bogstavelig talt… Læs hvordan det er, at være instruktør på en aerial time.

Er du fordomsfuld?

Er du fordomsfuld?
"De kigger måske først en lille smule skeptisk på dig, og inden du får set dig om, har du i 15 min stået og forsvaret den sport du og mange andre træner hver dag."

Er du en af de fordomsfulde?

      Vores logo består af mange forskellige farver – og det er ikke uden tanke bag. For faktisk har vi virkelig tænkt over, hver eneste farve. Har du eksempelvis lagt mærke til, at der ikke er noget sort, brun eller grå?  Hver eneste farve betyder noget og hver eneste farve er udtryk for, de værdier, holdninger og følelser vi har til pole fitness, til studiet og til dig.  Sammen giver farverne et udtryk af diversitet og glæde – det er lidt regnbueagtigt, og det må det også gerne være, for i vores øjne er pole altomfavnende og hvis pole fitness var et dyr, ville det være en enhjørning med et horn lavet af glæde i alle glade farver, der kunne fortrylle alle, så de blev i godt humør, fik tiltro og blev glade for deres krop! (red.: læs at hornet er synonym for en pole 😉 )  Men tilbage til farverne, for hvad betyder alle farver i virkeligheden? Farver spiller en central rolle i vores liv og hverdag og de har en helt fantastisk evne til at påvirke vores følelser.  Farver kan blive brugt som et rigtig godt kommunikationsværktøj og kan faktisk bruges til at opfordre til en handling, påvirke vores humør i en vis retning og måske endda forårsage fysiologiske reaktioner!  Så hvad er vores værdier? Vores humør? Vores holdninger og følelser? Du finder svaret i vores logo…  Grøn er farven for natur og sundhed. Den repræsenterer vækst, natur, penge, frugtbarhed og sikkerhed. Farven grøn er en afslappende farve, der er behagelig for øjet og som efter sigende skulle have en helbredende kraft. Den bruges ofte til at repræsentere noget, der har med sundhed at gøre. Fra et farvepsykologisk perspektiv, er det farven grøn, der sætter hjertet og følelserne i balance, og skaber ligevægt mellem hovedet og hjertet. Den grønne farve er en følelsesmæssigt positiv farve, som giver os evnen til at elske og pleje os selv og andre betingelsesløst.  Den røde farve er en varm farve, der fremkalder en stærk følelse af lidenskab og energi. Farven rød bruges ofte på flag (eller logo’er) som symbol på stolthed og styrke. Den røde farve er en varm og positiv farve, som forbindes med vores fysiske behov og vores vilje til at overleve. Farven rød er energigivende og den fremprovokerer følelser og motiverer os til at skride til handling. Den røde farve udtrykker pionerånd og ledelsesmæssige kvaliteter og fremmer ambitionsniveau og beslutsomhed.  Gul er den lyseste farve, som det menneskelige øje kan se. Den repræsenterer ungdom, sjov, lykke, sol og andre glade følelser. Det er en munter og energisk farve. Farven gul relaterer til det at lære. Det er en farve, som resonerer med den venstre (eller den logiske) side af hjernen, hvor den stimulerer vores mentalitet og opfattelsesevne. Farven gul inspirerer tanker og nysgerrighed. Den er kreativ fra et mentalt synspunkt – farven, der giver nye ideer. Den gule farve hjælper os til at finde på nye måder at gøre tingene på.  Blå er en kølig og beroligende farve, der viser kreativitet og intelligens. Det er en farve, som symboliserer loyalitet, styrke, visdom og tillid. Farven blå har en beroligende virkning på psyken. Blå er oprigtig, tilbageholdende og stille, og kan ikke lide at gøre et stort nummer ud af tingene eller tiltrække for meget opmærksomhed. Blå hader konfrontation og kan lide at gøre tingene på sin egen måde. Fra et farvepsykologisk perspektiv, er den blå farve pålidelig og ansvarlig. Den stråler af indre sikkerhed og tillid.  Lilla kombinerer stabiliteten fra den blå farve og energien fra den røde. Gennem tiderne, har lilla altid været forbundet med royalitet, adelighed og prestige. Farven lilla kan symbolisere mystik, magi, magt og luksus. Farven lilla vedrører fantasi og spiritualitet og giver os mulighed for at komme i kontakt med vores dybeste tanker.  Farven orange er en kombination af rød og gul. Det er en lys og varm farve. Den repræsenterer ild, solen, sjov, varme og tropiske billeder. Orange betragtes som en sjov lys farve med appetitlige og lækre kvaliteter. Den øger desuden ilttilførslen til hjernen og stimulerer mental aktivitet. Farven orange tilbyder følelsesmæssig styrke i vanskelige tider. Den hjælper os til at komme i gennem skuffelser, fortvivlelse og sorg.  Det var alle de farver i forskellige nuancer som vi har i vores logo, og vi mener helt bestemt, at vi udviser alle de forskellige følelser, holdninger og værdier, som hver enkelt farve repræsenterer. Du indeholder helt sikkert også alle farver og nogle vil være mere fremtrædende end andre i forskellige situationer.  Men hvilken farve er du mest, når du laver pole?   

Farver påvirker os både fysiologisk og psykologisk og er med til at styre, hvordan vi lever vores liv, både i bevidstheden og i ubevidstheden. Hvilken farve er du?

Tilbage til træing efter en pause

Tilbage til træing efter en pause

Hvad sker der med din krop når du holder pause fra træningen, eller hvis du har fået en skade og ikke kan træne et stykke tid? Få svaret her.

Find styrken i forskellighederne

Find styrken i forskellighederne

Lige børn leger bedst? Nej, ikke hos Pole Republic - her leger vi alle sammen bedst og vi finder styrken i hinanden forskellighed! Hvad er din forskellighed? Hvad gør dig unik?

Sådan får du en god vane

Vi kender alle sammen til de fantastiske mål vi får lavet i 2017, som vi vil nå i 2018, og som vi inderst inde godt ved er total urealistiske, men vi prøver alligevel. Måske dette blev året, hvor vi fik gjort alle de ting, vi ikke nåede de sidste par år. Den anden dag faldt jeg over et nytårsforsæt for 2018 ” Nytårsforsæt 2018: At nå alle de ting jeg glemte i 2017, som jeg egentlig burde havde gjort i 2016, som min mor huskede mig på i 2015, som jeg ikke fik gjort i 2014, og som jeg lovede i 2013”. Da jeg læste det tænkte jeg: ”det er så rigtigt!” Vi farer rundt hver eneste dag, og når knap nok alle dagligdagstingene. Men hvert år den 31. skal vi alligevel lige sætte os ned og lave yderligere titusind mål vi skal nå i det nye år. Ja, det kan man da vist godt kalde super urealistisk, hva'?

Målene vi sætter os er selvfølgelig meget forskellige, nogle vil have et job, andre vil have et barn, nogle vil måske prøve at finde en kæreste og disse mål, kan man selvfølgelig ikke danne sig en vane ud fra. Men rigtig mange af de dagligsdagsmål man sætter sig, som mere tid med familien, mere sundhed i hverdagene, bedre spisevaner og mere træning, drejer sig i bund og grund om at danne vaner. Vi skal have startet en vane, så vi slet ikke kan forestille os en hverdag uden vores mål. Men en vane skabes ikke på en uge, heller ikke en måned, det tager tid og man skal være indstillet på at give sig tid, til at ændre på sin dagligdag. Det er måske helt enkelte ting der skal til, for at vi får tid og overskud til at føre vores mål ud i livet, men det er alt afgørende at vi er ihærdige med at nå dertil.

Drøm stort, men realiser et skridt af gangen

En af de nok vigtigste råd er at drømme stort, men starte småt, som man siger ”mange bække små gør en stor å”. Så måske er din 2018 plan skulle være at være sund, så kan dit startmål, være at træne 2 gange om ugen. Det mål er overkommeligt og ikke urealistisk, men den træning gør stadig at kroppen kommer i gang og får indkorporet nogle gode vaner i sit sytem – hvis du vel at mærket bliver ved længe nok.

upload.jpg

Der er mange små delmål i det at være sund, dette er bare et enkelt eksempel også er det jo en helt anden snak, hvornår man er sund, men lad os vente med det til en anden gang.

Planlæg, planlæg, planlæg!

Ugen startede rigtig fint ud, det var mandag og vi havde faktisk masser af tid denne uge, så vi burde sagtens kunne nå at træne. Vi fik bare ikke lige lagt det ind i vores kalender og inden vi så os om, så var ugen blevet booket op med aftaler, sofaaftener og arbejde, og vi nåede endnu engang ikke lige forbi træningscentret. Og ja, sådan har de fleste af os det nok, vi tænker: ”den her uge bliver god” og pludselig står vi søndag og føler ikke at vi har nået noget som helst. Så planlæg din uge, lav to dage hvor du fast træner, fortæl venner og familie at det er dine træningsdage, så har du også flere som kan hjælpe dig med at holde dig oppe på din aftale. Planlægning er virkelig koden til at nå mere, hvis man altså holder sig til planen.

Find den rigtige motivation

Det kan være svært nok at komme i gang med ens nytårsforsæt, men endnu sværere hvis man ikke har motivation til at komme afsted. Motivation kan være afhængig af to forskellige faktorer, der enten kommer indefra eller udefra. Den motivation der kommer indefra er en motivation vi selv starter, som for eksempel: ”jeg vil gerne være bedre til at træne, fordi jeg får det godt af det”. En motivation der kommer udefra kan være: ”jeg gerne vil træne, fordi jeg vil ligne undertøjsmodellerne”. Oftest holder den udefra kommende motivation ikke særlig længe, vi får i stedet dårlig samvittighed, og mindre selvværd når vi ikke kommer afsted. Hvorimod hvis vi blot kommer afsted, halvdelen af de gange vi havde tænkt os på baggrund af motivationen indefra, så vil den motivation kunne presse yderligere på og få os til at sige: ”godt gået, vi kom et lille stykke af vejen denne måned, lad os se hvad vi kan gøre næste måned”. Så find ud af hvad din motivation for dit nytårsforsæt er? Er det den rigtige motivation?

upload.png

Vi håber selvfølglige at det går dig bedre med dit nytårsforsæt, end vores har gjort de sidste år 😊 Men når du prøver at opnå dit fortsæt, så hav disse små tanker in mente, så bliver det i hvert fald en lille smule sjovere at opnå dit nytårsforsæt. Og hvem ved, måske er 2018 året hvor du opnår alle de mål du har sat dig for at udrette, eller måske bare 10% af dem, hvilket jo også er super fint. Det altid et spørgsmål om at forventningsafstemme med sig selv, så man ikke bliver skuffet, men i stedet har viljen til at forstætte resten af året og de næste mange år med det mål man har sat sig.

// Nina & Maibrit

New Year, New Me

New Year, New Me

Åh nytår.... 2018. Kan du mærke det? Det er i 2018, at du faktisk gør det. Indfrier dine nytårsfortsæt om mere træning, slankere krop og tonede muskler. Og her er 10 grunde til hvorfor du skal vælge pole fitness som middel til målet.

Har du ramt muren?

Har du ramt muren?

Kender du det? Du er totalt umotiveret, du er slet ikke kreativ og du føler dig svag? Bare rolig, det er helt normalt. Alle rammer muren før eller siden, men heldigvis er der råd at hente. Læs her.

DK
EN