Hvordan pole fitness gør mig bedre til at tisse…

Hvordan kan pole fitness have betydning for hvordan du tisser eller binder snørebånd? Læs Ninas fortælling.
nina tisser i skoven

Nogle gange kan det være sundt at stoppe op og reflektere en lille smule over de ting man går og foretager sig til daglig. Forleden skulle jeg binde mine snørebånd. Jeg tog mig selv i at løfte mit ben op til mig så jeg kunne nå mit snørebånd i stedet for at bukke mig ned og binde det, som de fleste andre nok ville gøre. Jeg lagde mærke til denne lille egentlig ret ubetydelige situation, fordi jeg normalvis ville have gjort som de fleste andre. Men det gjorde jo ikke. Og hvorfor gjorde ikke det? Jeg tror det er fordi, jeg simpelthen har fået bedre balance. Jeg har faktisk altid været ret dårligt afbalanceret.. og med det mener jeg, at det ikke har været et sjældent syn, at jeg har stået lodret op og stadig formået at snuble eller at jeg har gået på et helt fladt gulv, men stadig gået direkte ind i væggen. Og jeg bilder mig selv ind, at det på en eller anden måde har forbindelse til, at jeg har fået en bedre corestabilitet fra pole fitness og dermed også bedre balance.

pige binder snørebånd

En anden ting jeg har bemærket, er at min smertetærskel er blevet meget højere. Jeg kan tåle meget mere.. jeg er blevet mere ”hårdfør”, hvis man kan sige det. Hvis jeg endelig laver et fald en gang i mellem, hvis jeg taber noget ned over mine fødder eller på anden måde kommer til skade (ikke slemt selvfølgelig – der er jeg stadig en pivskid), så gør det ikke så meget længere. Jeg kommer meget hurtigere over det og af en eller anden grund gør det heller ikke lige så ondt. Jeg tror, at det har noget at gøre med, at jeg ”påfører mig selv smerte” når jeg dyrker pole fitness. Men fordi min krop forbinder eks. friktionsgrebet med en positiv ting når jeg nailer et trick eller når jeg hænger i huden på andre måder, så opfatter jeg ikke længere smerte på samme måde som før. Det er specielt noget jeg håber kommer mig til gode hvis jeg en dag skal føde børn!

Der hvor jeg er helt sikker på at pole fitness har gjort noget godt for mig, er eks. på festivaler eller skovture. Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg har en meget lille blære. Det ved det fleste, der har prøvet at drikke bare mere end én øl med mig! Og når det sker, så skal jeg tisse, og det er altså næsten hele tiden! Og når man skal så skal man! Og hvis man går tur i skoven eller er på festival, er det ikke altid lige nemt at finde et toilet. Derfor må man nogle gange hive bukserne ned om anklerne og sætte sig i den graciøse skovmandsposition! Og dér er det altså seriøst vigtigt, at man har nogle gode lårmuskler at benytte sig af! Og det er virkelig noget jeg har lagt mærke til. Jeg har netop lige brugt en hel uge i den svenske ødemark, og der skulle jeg jo hele tiden lave skovmands-positionen ned i græsset. Der fandt jeg ud af .. Pole Fitness har gjort mig bedre til at tisse!?
Det er blevet meget nemmere for mig at tisse på den gode gamle stenalder metode og det er altså virkelig en god ting nogle gange. Det er hverken ligeså hårdt at sidde ned på den måde og jeg kan meget bedre holde balancen.

Derudover er mine arme og skuldre blevet stærkere, men det er faktisk ikke nødvendigvis en positiv ting! For det har nu gjort, at jeg er på speed-dial når mine venner skal flytte! Og hvem gider at være hele vennekredsens Flyttemand Bob! Ej, det er selvfølgelig bare pjat – jeg hjælper selvfølgelig gerne mine spaghettiarme-venner med at flytte! Ellers ville de jo ikke have noget at ligge eller sidde i 😉
Derudover så har jeg også fået meget stærkere fingremuskler, hvilket nu har resulteret i at jeg selv kan åbne mine egne syltetøjsglas! Yes! Hvilken kvinde har ikke drømt om det?! Men som den gode hustru jeg er, lader jeg stadig min mand gøre det, fordi jeg ved, at det er en af de ting, hvor han stadig kan føle sig stærkere end mig. Og det har hørt er vigtigt i et forhold… <3

Så som du kan læse, er der mange ting i hverdagen der er blevet nemmere for mig ved at dyrke pole fitness. Min tilværelse er faktisk blevet helt nem at befinde sig i, hvis jeg lige tænker over det!

Jeg håber de her små anekdoter har givet dig lidt inspiration til at stoppe op og tænke over, om der mon er nogle ting der er blevet nemmere for dig efter du er startet til pole fitness, aerial hoop eller aerial silk? Eller om er der nogle ting i din hverdag du tænker kunne blive nemmere for dig hvis du startede til træning?

// Nina

Skriv et svar

VEND DIN FITNESS PÅ HOVEDET

Luk Menu